péntek, március 29Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola

Néri Énekkar Krakkói fellépése a Szent Jadviga iskolatalálkozón 2015

Krakkóban jártunk

Iskolánk mezzoforte kórusa 2015. 06. 05-09. között a Szent Jadviga Katolikus Iskolahálózat vendégeként Krakkóban és környékén vendégszerepelt.

Reggel 8 órakor indultunk el az iskolától. Az utazás jó hangulatban telt. Ebédidőben Szlovákiában, Donovaliban álltunk meg, piknikeltünk a nagyréten, és megbeszéltük, ki fog családoknál lakni, és ki lesz elszállásolva az iskolában. Az esti órákban érkeztünk meg Sucha-ba a szállásadóinkhoz (Krakkótól 40 km-re fekvő kistelepülés).

2. nap Krakkói városnézés volt a program, melyhez a Krakkói Püspök jóvoltából magyar nyelvű idegenvezetőt kaptunk. Aranka néni elvitt minket a híres krakkói –Wawel- Székesegyházba, meghallgattuk Krakkó legendáját, megtudtuk, miért is nem lesz világvége (egy ősi „sárkány” csontjai garantálják ezt, mely csontok a székesegyház bejáratánál őrködnek). Sok érdekességet hallottunk a magyar és lengyel nép közös történelméről, szent királyokról és szent királynőkről.DSC_0246Délután meglátogattuk a posztóházat, Krakkó főterét, majd továbbutaztunk Wadovicébe, II. János Pál pápa szülővárosába. Megtekintettük a szülőházát és hogy hova járt iskolába, majd betértünk imádkozni abba a templomba, ahová Ő fiatalkorában járt. A templomban énekeltünk is. A főtéren megkóstoltuk a híres pápai krémest (kivéve a tejcukor érzékenyek, ők tejmentes sütit kaptak). Este, a szállásunkra visszaérve koncerteztünk. A hangverseny a tornateremben volt, a településen élő gyerekek, az iskolában tanító tanárok voltak a közönségünk. Az éneklés, csengőzés igazán nagyszerűen indult, fantasztikusan jól énekeltek a gyerekek, azonban a koncertet félbe kellett hagynunk egy énekesünk rosszulléte miatt. Gyermekeink rögtön közös imádkozásban fogtak, amelybe a lengyel gyerekek is bekapcsolódtak. A lengyel pedagógusok, mikor látták helyzetünket, segítségünkre siettek, s míg mi a betegápolással voltunk elfoglalva, átrendezték a tornatermet, és tanítványaik segítségével tánctanításba fogtak. Gyermekeink a lengyel gyerekekkel együtt nagyszerűen viselkedtek, a lengyel kollégáknak nagyon hálásak voltunk.

3. nap Délelőtt az iskolában töltöttük az időt, ismerkedéssel, közös tánc- és daltanulással. Kora délután utaztunk be Krakkóba, ahol (ebédelés után) ellátogattunk a Szent II. János Pál pápa központba. A többszintes egyházi komplexum legalsó szintjén a népek kápolnái között megtekintettük a gyönyörű magyar kápolnát, melynek díszítése emléket állít sok, a lengyelekkel közös királyunknak és szentünknek. A komplexum nagytemplomában adtunk egy rövid koncertet.

Késő délután indultunk Wieliczkába, a híres sóbányába. A 2.5 órás látogatás alkalmával az idegenvezetőkkel bejártuk a bánya teljes látogatható részét, amely, mint megtudtuk, a teljes bányának mindössze csak 1%-a. A sóbányában az egyik terem egy gyönyörű barokk templom, ahol –előzetes bejelentkezésünk eredményeképp- lehetőségünk volt énekelni.

Az esti visszaérkezésünkkor már vártak szállásadóink. Megköszönték, hogy megismerkedhettek velünk, örültek a találkozásnak, és várnak minket máskor is, nagy szeretettel.DSC_0495

4. nap Nagyon korán kellett kelnünk, pakolni, reggelizni, a felfújható ágyainkat leereszteni, összepakolni, hogy ünneplő ruhában el tudjunk indulni a Wawel Székesegyházban megrendezet ünnepségre. A bejáratnál már várt minket egy Atya, aki a kijelölt helyre vezetett bennünket. Az ünnepségen köszöntötték a Szent Jadviga iskolahálózat tagjait (kb 40 iskola Lengyelország szerte), tanulmányi, és tanári díjakat adtak át, valamint megválasztották Szent Jadviga ez évi képviselőjét (korhű ruhába öltözött lányok közül). Az ünnepségen a Püspök Úr köszöntötte iskolánkat, a jelenlévő Néris gyerekeket, majd a megbeszéltek szerint bevonultunk a Szentélybe, és Salve Regina énekünkkel köszöntöttük az ünnepet és a jelenlévőket. A szertartás végén minden jelenlévő 1-2 szál virágot helyezett el Szent Jadviga ereklyéjénél.

DSC_0185Ezután átmentünk a Liegniczki Székesegyházhoz, a többi iskolával egyetemben, ahol egy ünnepi szentmisén vettünk részt. A Szentmisét 12 Atya celebrálta, élükön Krakkó Érsekével. A szentmisében külön köszöntöttek minket (a hatalmas modern templomban az egyik oldalkarzaton foglaltunk helyet, ahol csak mi voltunk), az Érsek Úr megáldotta a gyerekeket, és itt is lehetőséget kaptunk, hogy a Szentmise zárásaként énekelhessünk. A gyerekek átérezték a pillanat nagyszerűségét, és olyan gyönyörű énekkel örvendeztették meg a jelenlévőket, hogy állva tapsolták meg őket.

A Szentmise végén találkoztunk a magyar Főkonzul Asszonnyal, aki elragadtatással beszélt a gyerekekről, és szeretettel vár minket más alkalommal is.DSC_0487

Az ünnepség után az Érsek Úr megvendégelte a gyerekeket, (nem csak a magyar gyerekeket, hanem az összes jelenlévő iskolást, kb 1000 gyermeket) pirog és túrós palacsinta volt a választék. Az ünnepség befejeztével átöltöztünk, és elindultunk hazafelé.

Fárasztó, meglepetésekkel teli, gyönyörű napokat töltöttünk Lengyelországban. Az amúgy is összetartó muzsikás csapatot még jobban összekovácsolta ez a sok szép élmény. Mindannyian úgy érkeztünk haza, hogy alig várjuk a folytatást.

Köszönöm kollégáimnak, Szám Kati néninek és McNeilly Nati néninek a nagyszerű helytállást, Önöknek kedves Szülők pedig a bizalmat, hogy elengedték velünk gyermekeiket első turnéjukra. Lengyel vendéglátóink ősszel látogatnak hozzánk, ennek előkészületei már megkezdődtek.

Annamari néni

A jó minőségű fotókat a médiatárban találják!