szombat, április 20Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola

Határtalanul 2018

FOTÓALBUM

HAT-17-01 HATÁRTALANUL!
Erdély gyöngyszemei – vallás, irodalom, történelem, művészetek, természet Erdély szívében
2018.05. 07-12.

2018. május 7. (hétfő)
de. Nagyszalonta, Csonka-torony, Arany János Emlékmúzeum, „szülőház”, koszorúzás.
du. Bánffyhunyad, református templom,
Körösfő, Vasvári Pál-emlékmű, megemlékezés, koszorúzás,
Körösfő, református kerített templom.
éjjel 23 órakor érkezés Csíkmadarasra, a Zsigmond Malom Fogadóba.

2018. május 8. (kedd)
de. Csíkmadaras, csergeványoló,
Csíkmadaras határában, borvíz mintavétel.
du. Csíkdánfalva fölött (Madarasi-Hargita) az esztenán, fejés, sajtkészítés, kóstolás (juhtej, orda),
este Csíksomlyó, kegytemplom, Salvator-kápolna, Hármashalom-oltár, Barátok feredője,
Napi TOTÓ a szálláson (csapatverseny, jutalmazás),
Borvízvizsgálat lakmuszfolyadékkal.

2018. május 9. (szerda)
de. Görgényi-havasok,
Parajd, sóbánya, sótemplom, torna,
Korond, Józsa János népi iparművész fazekasműhelye (a korondi kerámia színei, egy munkafázis), szabadprogram (vásárlási lehetőség).
du. Farkaslaka, Tamási Áron író szülőháza,
Farkaslaka, megemlékezés, koszorúzás Tamási Áron sírjánál a 2 cserefa tövében,
Szejkefürdő, székelykapuk „kiállítása”,
Szejkefürdő, Orbán Balázs (Erdély-trilógia írója) sírja, a kopjafák mintájának jelentése.
este Székelyderzs, unitárius erődtemplom, Szent László-freskók, rovásírásos tábla, UNESCO világörökség, működő szalonnatároló torony,
Madéfalva, emlékmű,
Napi TOTÓ a szálláson (csapatverseny), a TOTÓ-k eredményének összesítése, fődíj kiosztása (házi lekvárok a szállásadótól).

2018. május 10. (csütörtök)
de. Csíkkarcfalva, gyapjúfeldolgozó műhely,
Csíkkarcfalva, katolikus vártemplom.
Csíkszentdomokos, Márton Áron Általános Iskola (testvériskolánk), ajándék átadása, rövid táncprodukció, ismerkedés a diákokkal, tanárokkal, kürtöskalács.
du. Gyilkos-tó, szabadprogram (vásárlási lehetőség),
Békás-szoros, gyalogtúra a szorosban,
este Érkezés Zetelakára, a Natur Air Parkba.

2018. május 11. (péntek) „Székelyvarsági csodák” tereptúra dzsipekkel, gyalog
de. 300 éves vízimalom, Csorgókő vízesés
du. Tálasberci Parlament, Mutató, központi templom, Csonka bár,
este Tartod vára, Szénégetők.

2018. május 12. (szombat)
de. Keresd, Bethlen-kastély, adomány átadása a Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára
(a kastély felújítására),
Fejéregyháza, Petőfi-emlékmű, koszorúzás,
Segesvár rövid megtekintése sétával,
du. Vajdahunyad, a vár megtekintése,
éjjel Érkezés Budapestre 23 órakor.

Borbély-Ragány Gyöngyvér
projektvezető

Ismét Erdélyben járt a Néri 7. évfolyama – újságcikk

A Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola 7. évfolyamának 35 diákja és 4 kísérőtanára május 7-12. között hat napot töltött Erdélyben a Határtalanul pályázatnak köszönhetően. Ezzel történelmet is írtunk az iskola életében, hiszen ilyen hosszú utazáson még egyetlen osztály sem vett részt.

A hat nap gyorsan elröpült a számtalan, igen tartalmas programnak köszönhetően. Ezek sikeréhez nagyban hozzájárult a két szállásadónk, Gáll Levente (Csíkmadaras) és Varga Ákos (Székelyvarság), akik megismertettek bennünket a székely ember gondolkodásmódjával, beszédstílusával, találékonyságával és nem utolsó sorban, hitével, hagyománytiszteletével és példaértékű hazaszeretetével. Sokat tanulhattunk Tőlük, élvezettel hallgattuk Őket! A bőséges kulturális program mellett túrázásra is jócskán jutott idő, de a kulináris élvezetek, a helyi ízek sem maradtak el – mindannyiunk megelégedésére. Látogatást tettünk Nagyszalontán, Bánffyhunyadon, Körösfőn, Csíkmadarason, a Madarasi-Hargitán, Csíksomlyón, a Görgényi-havasokban, Parajdon, Korondon, Farkaslakán, Szejkefürdőn, Székelyderzsen, Madéfalván, Csíkkarcfalván, Csíkszentdomokoson, a Gyilkos-tónál, a Békás-szorosban, Zetelakán, Székelyderzsen, Keresden, Fejéregyházán, Segesváron és Vajdahunyadon.

Nagy élmény volt számunkra a csíkszentdomokosi Márton Áron testvériskolában tett látogatásunk is, ahol kölcsönösen – rövid műsorral – kedveskedtünk egymásnak, majd pedig barátságos mérkőzésen vettek részt a fiúk és a lányok.

A diákok a sűrű program ellenére is lelkesen helytálltak, sőt tartalmas kiselőadásokkal készültek. Talán mindannyian elmondhatjuk, hogy a nem kis fáradság ellenére is öröm volt az együtt töltött néhány nap, diáknak és tanárnak egyaránt.

Néhány idézet a gyerekek által készített útinaplókból:

„Nagyon szép és gazdag élményekkel tértünk haza a kirándulásról. Úgy érzem, hogy jobban összehozta az osztályokat, és rengeteg új információt kaptunk. Örülök, hogy erre az utazásra lehetőségünk adódott, ha lehetne, újra élném az egészet. Innen is köszönjük mindenkinek, aki hozzájárult, hogy elmehessünk Erdélybe.” (R.H.)

„…Nagyon hálás vagyok és szerencsésnek érzem magam… Ezzel az utazással többek lettünk, összetartóbbak, talán kicsit felelősségteljesebbek is. És végre megismerhettük Erdélyt, a régi Magyarország egy részét, és bele is láttunk egy „különálló kis világba”. És egy dologban mindenki egyet értett, hogy ezt a hetet nem felejtjük el soha.” (K.K.)

„… igazán a körösfői templom látogatását vártam, mert arról én tartottam a kiselőadást. Nagyon örültem, hogy valóban olyan szép és különleges élményt adott, mint amilyet a felkészülés közben sejtettem, főként mikor felnéztem a templombelsőben a gondosan díszített fakazettás mennyezetre. A körösfői templom előtt készült fotónk jól adja vissza az utazásunk vidám hangulatát. (…) Nem is gondoltam volna, hogy hat nap alatt ilyen sokféle természeti, történeti kincset tudunk végigjárni, ennyiféle életmódot, mesterséget, szép tájat ismerhetek meg. Köszönöm a szép élményt!” (G.L.)