kedd, március 19Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola

Iskolapszichológia

Iskolapszichológia hírlevél

Kedves szülők!

Talán sokan nem tudják, hogy az EKIF iskoláiban dolgozó pszichológusok egy team-et alkotva igyekeznek egymás munkáját, az iskolák életét támogatni. Sok szülővel is találkozunk, akiknek gyermekneveléssel kapcsolatos kérdéseinek mindig nagyon örülünk, hiszen arról a szülői gondoskodásról tanúskodnak, ami a gyermekek fejlődéséhez esszenciális alap.
Szerettünk volna hírlevelünkben ilyen kérdésekre keresni válaszokat, hátha segítségükre lehetnek ezek a sorok a hétköznapokban. Ebben a számban a téma a “kütyük”. Ez az a témakör, ami a mindennapos szülő- gyerek (de szinte bármilyen kapcsolatunkban) állandó kihívások elé állít bennünket.
Bízunk benne, hogy találnak Önök számára is értékes/hasznos gondolatokat az alábbi sorokban!

Vigh Noémi
Iskolapszichológus Team Koordinátor
vigh.noemi86@gmail.com


A kütyük varázsereje

Milbik Zsuzsa

Miért nem tudja letenni a telefont a gyerekem? Ugyan, senki nem ülhet órákon át egy játék előtt. Hoppá, egy órája a facebookot pörgetem…

Valószínűleg, mindannyian találkoztunk már a fentebbi mondatokkal, akár úgy, hogy tőlünk hangzottak el, akár nekünk mondták. Feltételezzük, hogy az okostelefonok, digitális kütyük is ugyanolyan tárgyak, mint bármi más, de nem, varázserejük van! Ez az erő pedig azon munkálkodik, hogy függővé váljunk tőle. A jó hír, hogy tudjuk, ezt mivel éri el, és hogyan védekezhetünk ellene.

Tovább…


Közösen a tudatos eszközhasználatért!

Sütheő Sára

Hogyan tanítsuk meg gyermekeinket, hogy a megfelelő módon használják a telefonjukat vagy a számítógépet?
Nem egyszerű a kérdés! Míg a korábbi generációk életébe lassan gyűrűzött be a technika fejlődése, addig a mai gyerekek nagyon fiatalon találkoznak már a legújabb technológiákkal, s sokszor ügyesebben használják azt, mint a felnőttek. A gyerekek számos tevékenységhez használhatják az okos eszközöket (telefon, tablet, számítógép): segítség lehet a tanulásban, az információszerzésben, a apcsolattartásban és a szórakozásban is.

Tovább…


Tiltsam, tűrjem vagy engedjem? – avagy hogyan is bánjunk az okos eszközökkel a családban?

dr. Novák Ágnes Irén

Ahogy közeledik a Karácsony, sokan veszik az irányt az elektronikai boltokba, vagy böngészik a webshopok kínálatát, hiszen a kívánságlistákon dobogós helyezést tart fenn gyermekek és felnőttek körében az okostelefon, tablet, játékkonzol esetleg laptop. Miért is ne teljesítenénk a kívánságokat, hiszen magunk is érdeklődünk ezen eszközök iránt, melyek annyi új és izgalmas lehetőséget kínálnak a kikapcsolódásra. Kevesen gondolják azonban végig, milyen terhet vesznek a nyakukba, hiszen ezek az eszközök hamar átvehetik használójuk felett az irányítást, főleg, ha az egy gyermek. Ám még a felnőttek is észrevétlenül rabjaivá válhatnak a gyorsan fejlődő, változatos szolgáltatásoknak, szórakozási lehetőségeknek.

Tovább…


Mit csináljak a gyerekkel, hogy ne kütyüzzön?

Vigh Noémi

Erre a sokszor nehéz kérdésre a választ már a benne szereplő szavak nyelvtani szerkezete is magában hordozza. A -val, -vel a magyarban ún. társ- és eszközhatározó rag, és a megoldás is abban fog rejleni, ha a gyerekemet nem eszköznek tekintem, amivel meg kell oldanom egy feladatot, hanem társnak, aki egészen sokáig repes az örömtől, ha velem, a szülőjével együtt csinálhat valamit.
Legegyszerűbb esetként tudom azt a példát felhozni, amikor ahelyett hogy azt mondanám “Kapcsold ki, és menj játszani!”, hatékonyabb a “Gyere, játsszunk valamit! “ mondat.

Tovább…